Tuz tüketimini azaltmak ömrü uzatıyor

13 Mart 2010 Yazan admin  
Kategori Beslenme, Genel Sağlık, Sağlıklı yaşam

ABD’de yapılan bir araştırma, günde 3 gram eksik tuz almanın yılda 66 bin kişinin felç, 99 bin kişinin kalp krizi geçirmesini, 92 bin kişinin de ölümünü önleyebileceğini ortaya koydu.

California Üniversitesi tarafından yürütülen çalışmaya göre tuzu azaltmak, ülkedeki yıllık sağlık harcamalarında 24 milyar dolarlık tasarruf sağlıyor.

Günlük diyette tuzu 3 gram azaltmanın “ulaşılabilir bir hedef” olduğuna işaret eden araştırmacılar, bunun faydalarının, nüfusun yarısının sigarayı bırakmasının faydalarına eşit olduğuna inanıyor.

New England Tıp Dergisinde yayımlanan çalışma, yüksek tansiyon ve kalp hastalıklarına yol açan tuzun ABD’de gerekli miktarın çok üzerinde kullanıldığını ortaya koyuyor. Miktarın büyük bölümü işlenmiş gıdalardan alınıyor.

Yorumlar



Yorumlarınızda resiminizin gözükmesi için, gravatar a abone olun!